donderdag 2 januari 2014

Fit en Gezond in 2014!

Hai allemaal, daar ben ik weer. Zoals ik in mijn vorige post al liet weten zal het niet meer alleen over haar gaan. Al hoewel een gezonde leefstijl ook erg goed is voor gezond haar doe ik dit meer voor mijn lichaam. Ik leef al jaren als een jojo, ik heb al weet ik hoeveel dieeten gevolgd en altijd met succes hoor maar mijn probleem was om op gewicht te blijven. Na dat ik was afgevallen was ik ook gelijk klaar met sporten en ging ik weer ongezond leven en ja dan kom je drie keer zo hard weer aan. Heel vaak interesseerde het me niet maar heel vaak toch wel. Ikon niet dragen wat ik wilde, kleren zaten strak en ik was gewoon niet blij als ik in de spiegel keek. Ondanks al deze punten zei ik elke keer maandag ga ik beginnen en elke keer verschoof ik de maandag weer een weekje op. Ik was gewoon te lui om iets eraan te doen en daarom verzon ik elke keer een smoesje voor mezelf waardoor ik het nog niet nodig vond. Afgelopen December was ik er helemaal klaar mee, broeken die ik een paar maanden geleden droeg pasten niet meer en een jas van me zat super strak ik kon bijna niet bewegen (nu kan ik erom lachen want het zit weer wat losser maar op dat moment kon ik wel janken!). Op dat moment besloot ik voor mezelf dat er heel snel iets moest gebeuren, ik ging naar boven om mezelf te wegen en ik kreeg bijna een hart aanval ik woog bijna net zoveel als vlak na de bevalling van mijn dochtertje. Ik dacht als ik zo doorga kan ik over een paar maanden in Amerika wonen want daar is alles BIG. Ik ging op het net googlen naar dieeten die mij wel wat leken maar ik kon niets vinden waarvan ik dacht dit word het. Het waren meer crash dieeten waarbij je heel snel kon afvallen en ik weet uit ervaring dat, dat niet gezond is. Ik wist dat ik wilde sporten want deze keer wist ik dat ik het goed wilde doen. Ik was ooit begonnen met calorieën tellen omdat een tante van mij daar erg veel mee was afgevallen dus downloaden ik de app fatsecret op mijn tel en registreerde ik me. Je kan met deze app je gewicht invoeren, je lengte en je streef gewicht. Ook kan je invoeren of je wilt afvallen aankomen of op gewicht wilt blijven. Aan de hand van al deze gegevens word er dan berekent hoeveel calorieën je op een dag mag binnen krijgen. Om te weten hoeveel calorieën je binnen krijgt hoef je alleen maar in te voeren wat je eet en zo kan je het dus gemakkelijk bijhouden. Het lijkt allemaal erg veel moeite maar het is egt de moeite waard.


                         


Ik ben op 3 dec begonnen met sporten en het letten op mijn voeding. Ik begon met 88.6 KG ( ik ben niet lang dus dit is egt heel veel!) en vandaag 2 januari weeg ik 84.7 KG ( dit is nog steeds vreselijk veel). Ondanks dat ik nog steeds veelste veel weeg ben ik erg blij dat ik al wat ben afgevallen en al helemaal tijdens de feestdagen normaal gesproken kom ik dan extra aan. Ik ben blijven sporten maar ik heb wel van alle lekkers meegegeten ( don't blame me, de verleiding was te groot). Maar hierdoor ben ik alleen maar nog gemotiveerder want als ik dit kan tijdens alle feestdagen dan kan ik dat zeker ook de rest van het jaar. Mijn streef gewicht is op het moment 75KG als ik dat heb gehaald ben ik 13 kilo afgevallen en daarna kijk ik pas wat ik egt moet wegen volgens mijn BMI, maar voor nu doe ik het stapje voor stapje want anders lijkt het een oneindig lang doel en op deze manier is het voor mij te doen. Normaal praat ik niet over mijn gewicht ik schaam me hier erg voor maar ik denk dat het voor mij goed zal zijn misschien doordat ik mezelf nu zo bloot geef heb ik nog meer zin om mijn doel te behalen en als ik het kan dan kan iemand anders die hier ook mee zit het zeker ook. Ken jij iemand die ook wel ff een push kan gebruiken deel dan mijn blog. Ik zal binnenkort namelijk op vermelden wat ik eet en wat ik aan sport doe. Zijn er nog meer lezers die werken aan een gezondere lifestyle dan hoor ik het graag misschien kunnen we elkaar helpen om gemotiveerd te blijven.

xoxo.

2 opmerkingen:

  1. Goed bezig Melissa!! Je bent goed gemotiveerd dus binnen no time zit je op je streefgewicht. Ik wil ook wat afvallen maar deel het niet met veel mensen, omdat ik eerst "te dun" was volgens bepaalde mensen. Ik weet precies wat je bedoeld met kleding die te strak zit. Heb daar nu ook last van haha. Myfitnesspal is ook een goede app. Heel veel succes met je journey, ik ga je zeker volgen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai dankje voor je leuke reactie. Laat die mensen maar lekker zeggen wat ze willen het gaat erom dat jij je lekker in je vel zit.

      xoxo

      Verwijderen