zondag 18 augustus 2013

Marley braids vs Boxbraids



Hai lezers daar ben ik weer. Mijn laatste blog ging over mijn nieuwe protective style "marley braids". Ik heb ze inmiddels al opnieuw gedaan maar daar over zal ik meer vertellen in een andere post. Zoals de titel al verklapt wilt ik het nu hebben over Marley braids VS Boxbraids. Voordat ik natural ging, nou eigenlijk tijdens mijn transitioning ben ik na lange tijd weer begonnen met het zetten van boxbraids. Ik ben helemaal weg van deze haarstyle. Als het goed gedaan word kan je ze ook een hele lange tijd inhouden. Ik moet wel zeggen dat ze mij na 5 weken wel beginnen te vervelen. Als je een protective style wilt dat er natuurlijk uitziet is dat zeker een aanrader. Voordat ik vorige week besloten had om Marley Braids te zetten wilde ik eigenlijk weer boxbraids zetten. Hetgeen dat mij tegenhield was de lange zit. Als je boxbraids zet moet je al snel 6 of 7 uurtjes lang vlechten en eerlijk daar had ik nu egt geen zin in. Met de Marley braids zou dit sneller gaan uhumm dat dacht ik dan, want ik was serieus heel de nacht bezig om de marley braids in mijn haar te krijgen. Nu moet ik er wel bij zeggen dat dit komt omdat het voor het eerst was dat ik deze techniek gebruikte. Als je de techniek in de vingers hebt dan ben je zeker tussen de 2 a 3 uurtjes wel klaar. Nou klinkt dat niet als muziek in je oren hahaha#lol. Ook is het erg fijn en handig dat de Marley braids in plukjes komen, dit scheelt tijd want bij de boxbraids moet je zelf nog plukjes maken voor dat je het kan gebruiken om te vlechten.  Ik zal hieronder nog even de voor en nadelen van boxbraids en marley braids naast elkaar zetten.

Boxbraids

Voordelen:
  1. Blijven lang zitten.
  2. Zien er natuurlijk uit.
  3. Makkelijk om meerdere kapsels mee te maken.
  4. Goed te onderhouden.

Nadelen:
  1. Duurt lang om ze te zetten
  2. Kan pijnlijk zijn.
  3. Voelt zwaar aan.
  4. Kan schadelijk zijn voor je haarlijn ( als dit te strak word gevlochten).
  5. Je hebt veel haar nodig.
Marley Braids

Voordelen:
  1. Zien er natuurlijk uit.
  2. Meerdere kapsels mee  te maken.
  3. Goed te onderhouden.
  4. Zijn erg licht.
  5. Snel in te brengen.
  6. Je hebt niet veel pakken haar nodig.

Nadelen:
  1. Je moet eerst erg goed de techniek in de vingers hebben
  2. Blijven niet lang netjes zitten.
  3. Zijn wat duurder dan de boxbraids.
Heb jij ook ervaring met boxbraids en met marley braids en ken jij nog een paar voor en nadelen laat ze dan aub achter in een bericht,

#BeYou
xoxo.

2 opmerkingen: