zondag 19 mei 2013

Haarverzorging voor kinderen ||

Op mijn Facebook pagina heb ik het al een beetje gehad over kinderen. Sommige ouders hebben weinig tijd of weten niet goed hoe ze het kroeze haar van hun kinderen moeten verzorgen. Voor het gemak gooien ze dan een relaxer in het haar van hun kinderen, wat schade brengt aan de hoofdhuid en het haar. Ik zelf heb ook een dochter met een bos haar op d'r hoofd en weet hoe vervelend het kan zijn met wassen en kammen. Ondanks dat het verzorgen van  mijn dochtertje haar haren veel tijd kost pieker ik er niet over om haar haren te relaxen. Ik ben op het internet wezen kijken  en heb gelezen  hoe ik het voor mijn dochtertje en voor mij wat makkelijker kon maken. 
Hieronder een paar verzorgingstips voor de kleintjes met kroes haar ( die ik bij mijn dochtertje toe pas).



1) verwijderen van klitten: ik zorg altijd dat ik mijn water spuit bij de hand heb en leave in conditioner dit maakt het uitkammen wat makkelijker. Ik verdeel het haar in vier grote stukken, vervolgens pak ik van 1 zo een stukje kleinere plukjes en begin van onder bij de puntjes te kammen en zo naar boven. Voor het kammen gebruik ik een grove kam. Na het uitkammen kan de styling beginnen.

2) Styling van het haar: Als alles is uitgekamd zet ik mijn zelf gemaakt shea butter mix in het haar. Hierna kan ik het kammen zoals ik wil, vlechten, twisten, elastiekjes zetten noem maar op.

3). Wassen van het haar: 1 keer in de week wassen ( minstens) met een milde  shampoo. Na het wassen gebruik ik altijd een conditioner ( dit maakt het haar zacht).

4) Voor het slapen: Zorg ervoor dat je kind met een satijnen doekje slaapt of kussen, katoen haalt namelijk vocht uit het haar. Maak het haar van uw kind vast door een vlecht te maken of een elastiek. Los haar gaat namelijk erg klitten.

Heb jij nog extra tips voor mij wat betreft de haar verzorging van kinderen met kroes haar?. Ik hoor het graag.



#Beyou
Xoxo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten