woensdag 29 mei 2013

Voel ik me beter dan een NIET natural?!?!

Hai lezers ik hoop dat jullie de afgelopen dagen hebben genoten van de zon, want het is helaas weer voorbij.
Ik ben alweer ongeveer 4 maanden natural sinds mijn big chop. In deze maanden heb ik erg veel gelezen en GELEERD over mijn natural hair. Ik ben er elke dag mee bezig en ik vind het helemaal  geweldig. Wat mij is opgevallen is dat veel mensen denken dat zodra je de big chop hebt gedaan je een heel ander mens bent geworden. Ze denken dat ik ineens ben veranderd in een persoon die helemaal Pro Black en power 2 the people is. Ja ik ben trots op mijn kleur en ja ik ben trots op waar ik vandaan kom, maar dat heeft niks met mijn natural hair journey te maken. Want trots ben ik altijd al geweest op mijn kleur. Ook denkt men dat als je natural bent dat je je beter voelt dan de mensen met een relaxer of een weave!! NEE, ik voel mij absoluut niet meer dan een ander maar ik voel me wel beter dan voorheen! And guess what, ik vind weave nog steeds prachtig, ik kijk nog steeds naar verschillende filmpjes op youtube. En als ik iemand zie met een grote bos weave/wig denk ik nog steeds wauww!! Het is alleen zo dat ALS ik het zou zetten dat ik het zet als protective style. En niet te vergeten zou ik ten alle tijde mijn natural hair er goed onder verzorgen. Dus wat ik wil zeggen, niet omdat iemand Natural is betekent het dat de persoon weave niet meer mooi vind, of zichzelf beter voelt dan de ander. Het betekent simpel weg dat de persoon de keuze heeft gemaakt om met natuurlijk haar door het leven gaan.


Ben jij als natural ook een aantal vooroordelen tegen gekomen tijdens jouw Natural Hair Journey, deel ze dan met me.

#BeYou
Xoxo.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten