donderdag 9 mei 2013

Jullie zijn geweldig !! En HOTD.

Als eerste wil ik jullie bedanken voor alle vieuws, ik ben er gewoon van geschrokken. Ik had nooit gedacht dat er  zoveel interesse zou zijn in mijn natural hair journey. Hierdoor krijg ik nog meer zin om mijn journey met jullie te delen. Ik heb leuke reacties gekregen en dat geeft mij een goed gevoel :-). Verder wil ik wel aan jullie vragen of jullie reacties willen plaatsen, misschien wil je iets vragen, heb je een tip voor me of misschien wil je vertellen wat je van mijn blog tot nu toe vind. Ik wil dit graag samen met jullie doen, anders ben ik alleen aan het woord. Ik wilde gewoon even kwijt hoe blij ik werd van alle vieuws en hopelijk worden het er meer. 

Oke, dan nu mijn HOTD: "wash and go"
Vandaag heb ik mijn haar heerlijk met conditioner gewassen ( co wash). Ik heb gelezen dat kroes haar erg veel van water houd, daarom was ik het, het liefst iedere dag. Maar omdat er in shampoo iets zit dat niet zo goed zou zijn voor je haar, is men op het idee gekomen om het te "co washen". Ik vind persoonlijk dat mijn haar  erg veel van een co wash houd. Mijn haar word heerlijk zacht ervan. Soms laat ik het er een hele nacht inzitten en was ik het er de volgende ochtend pas uit. De haar style die ik vandaag had word een "wash and go genoemd". Letterlijk betekent dit wassen en gaan...  Nou, dat is dus absoluut niet zo in mijn geval. Want na het wassen, zet ik een leave in conditioner in mijn haar, dan kam ik het snel uit. Vervolgens zet ik een curl control pudding en wrijf dit door het haar en daarna zet ik nog eco styler gel. Persoonlijk vind ik dit geen wash and go meer, want hier ben ik al snel 20 minuten mee bezig. Maar ondanks de naam is dit een van mijn favorieten stylen op mijn TWA (teeny weeny afro).
Wie heeft er een wash and go style die wat sneller is, vooral omdat ik in de ochtenden ALTIJD haast heb. Wees niet verlegen en plaats een reactie.

#BeYou
Xoxo.


3 opmerkingen:

  1. Wat je beschreven heb is idd waar. Al gauw ben je kwartier tot 20 min met je TWA bezig, mijn bevindingen hiervan zijn dat het haar nu flink aan t groeien is. Het is dus langer dan hiervoor en heeft extra zorg nodig. Vandaar dat je al gauw 20 min of meer bezig ben. Opzich niets mis mee. Wie weet als t langer is twists of bantuknotjes doen. Dan kan je alsnog om de dag of twee je haar een co-wash geven :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hai Gwen, bedankt voor je reactie. Ik zal zeker eens de bantuknotjes uitproberen.

    BeantwoordenVerwijderen