zondag 5 mei 2013

Van weave en ge-relaxed haar terug naar mijn Roots!

Ik ben Melissa King, ik ben 27 jaar en ik ben sinds 31 jauari 2013 " au naturelle". Huh ik zie je al denken waar heeft ze het over? Nou dat zal ik even uitleggen. Ik ben al jaren lang een haar fan, ik hou ervan om bezig te zijn met haren, sinds kleins af aan. Gevlochten haar, ge-relaxed haar, weave, lang, kort, gekleurd haar en zo kan ik nog wel even door gaan. Als het aan mij lag had ik iedere week wel een ander kapsel. Ik vond al die kapsels helemaal geweldig, maar er was 1 probleem, het moest wel allemaal gedaan worden met nep haar, Ja NEP! Ik hield ABSOLUUT NIET van mijn eigen haar tenzij het ge-relaxed was. Mijn eigen natuurlijke KROEZE haren vond ik maar niks. Het deed pijn bij het kammen, de kapsels die ik wilde waren niet voor kroes haar en het was ook niet zo lang als dat nep haar. Kortom ik wilde niks van mijn kroeze haren weten, ik vond het maar erg dat ik ermee geboren was. Jaren lang voelde ik me helemaal geweldig met mijn "Nep" haar, niemand kon me iets zeggen want dit was het gewoon voor mij. Ongeveer twee jaar geleden werd ik een beetje moe van dat nep haar het koste veel geld en veel tijd. Dus besloot ik om met mijn eigen haar te lopen, mijn eigen haar was op dat moment mijn ge-relaxed haar. Mijn haar had een mooie lengte en ik kreeg veel compimentjes, ik voelde me helemaal geweldig met mijn ge-relaxed haar. Totdat in 2012 mijn haar begon uit te vallen, het was niet meer dik zoals ik gewend was, de modellen die ik kamde zaten niet meer zoals hoe ik het wilde hebben. Mijn haar betekende heel veel voor mij, dus je kan begrijpen dat ik hier best depri van werd, ik wist gewoon niet meer wat ik ermee aan moest. Ik besloot te gaan lezen op internet hoe ik mijn haar weer gezond kon krijgen, ik kwam op een heleboel amerikaanse sites terecht en las over allerlei huis tuin en keuken middeltjes. Ik was op dat moment zo wanhopig dat k ook bijna alles heb uitgeprobeerd. Helaas werkte het allemaal niet. Mijn haar bleef maar uitvallen en dunner worden. Ondanks dat niets hielp bleef ik research doen op internet want mijn haar moest en zou weer de oude worden. Op een dag kwam ik op een site terecht van een vrouw uit amerika, ik weet helaas niet meer hoe ze heet en ook haar site ben ik kwijt. Deze vrouw had prachtig mooi haar,het was lang en het zag er super gezond uit, Dat wilde ik !!! Ik bekeek d'r filmpjes en kwam erachter dat ze al iets van 6 jaar "natural" was, ik dacht wauwww hoe dan? Ik deed meer research naar natural hair en zag steeds meer vrouwen die hun gerelaxed haar gedag hadden gezegd. Tijdens al het lezen en filmpjes op youtube over natural hair, dacht ik, ik wil dat ook maar aan de andere kant dacht ik nee hoor ik ga niet met kroes haar lopen! Maar hoe meer ik erover te weten kwam hoe meer ik het gevoel kreeg van ik wil ook gewoon zelf verzekerd met mijn natural kroeze haar lopen. Ik zag allemaal filmpjes van vrouwen met mooi,dik, lang en kroes haar en ik werd verliefd op dat haar, ik wist gewoon niet dat kroes haar zo mooi kon zijn.Na veel lezen kwam ik terecht bij het stukje " transitioning en Big chop" voor mij was de keuz erg snel gemaakt ik zou NEVER al mijn haar van mijn hoofd scheren ja daggg! Daarvoor hield k teveel van mijn ge-relaxed haar (intussen leek ik op een kaal geplukte kip maar knippen Hell No). Ik besloot voor de " Transitioning methode" te kiezen. dat houd in dat je ge-relaxed haar helemaal uit laat groeien. ik besloot dit te doen door in de tussen tijd zelf gemaakte wigs (pruiken) te dragen. Dat ging een tijdje goed, totdat het onderhouden van twee verschillende texturen mij een beetje teveel werd, het kostte mij teveel moeite. Op 31 januari besloot ik iets te doen wat k nooit van mezelf had verwacht.....THE BIG CHOP, ik werd wakker die dag en keek naar mijn hoofd en dacht nee dit ben ik zat ik wastte mijn haar pakte een schaar en knipte alle ge-relaxed haar weg. Daar begon mijn "Natural Hair Journey".
Op mijn blog zal ik alles vertellen over mijn haar en meer. Ik ga via deze weg mijn Natural hair dagboek bijhouden. ik hoop dat ik tips krijg en dat ik jullie tips kan geven. Ik ben absoluut geen professional, ik doe wat ik denk dat goed is voor Mijn haar. Ik hoop op een leuke journey samen met jullie.

#BeYou
xoxo

6 opmerkingen:

  1. Wat goed en lief dat je, jou natural hair journey te delen! Ik hoop dat veel mensen ervan kunnen leren althans ikke! Oohhh wat heb ik keihard gelachen bij het lezen over de vergelijking met een "kaal geplukte kip".

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Gwen, ja ik hoop dat iedereen er wat van kan opsteken en dat ik tips kan krijgen want ik wil heel veel leren.

      #BeYou
      Xoxo

      Verwijderen
  2. YeS! Ein-de-lijk ben ik begonnen om je Blogs te lezen.. en weet nu al, vanaf nu ga ik ze zeker blijven lezen... see you on the Blogszzz... mooi en goed begin hoor.. en ook goed geschreven.. ( Natuur Talent??!) ;-) ssnel verder lezen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik volg je ook. Wat een zeer inspirered stuk. Ness

    BeantwoordenVerwijderen