vrijdag 10 mei 2013

Protective style en nog steeds natural, hoe kan dat?

Mijn blog heet "My natural hair journey", nu zullen er vast een paar mensen zijn die denken aghh een paar weken geleden liep je nog met box braids tot je billen en nu ben je ineens ''au naturelle''. Ja, inderdaad, een paar weken geleden heb ik box braids gezet ( ook wel bekend als kroeze vlechten). Ik heb dit gedaan, ten eerste omdat ik het erg mooi vind en ten tweede omdat ik op deze manier mijn eigen haar kon laten rusten. Af en toe moet ik mijn haar wel laten rusten omdat ik er de hele dag aan zit. Ja! ik zit heel de dag aan mijn haar ook al is het zo kort, ik vind het geweldig het voelt heerlijk, ruikt heerlijk en ja zo kan ik nog wel even doorgaan maar het gaat nu even over mijn protective style ( box braids). Sommige naturals zetten als protective style ook ander soort haar bijvoorbeeld weave. Ik wilde iets hebben dat het meest leek op een naturel look dus koos ik voor de box baids. Het enige nadeel van dit haar is dat het vreselijk lang duurt om ze te zetten en ik wilde ook nog eens lang haar tot mijn bil dus duurde het extra lang, ik ben wel 7 of 8 uur bezig geweest, gelukkig heeft mijn lieve moeder mij geholpen. Ik weet wel dat ik ze voorlopig niet meer zal zetten, alleen maar omdat het lang duurt om ze te zetten. Maar met het resultaat was ik super blij.
 
Omdat mijn doel is om mijn haar zo gezond mogelijk te laten groeien, moest ik in die weken dat ik box braids had, mijn natural hair ook verzorgen. Voor deze verzorging gebruikte ik mijn water flesje,paltas en caster oil. Het water spoot ik op het haar en de paltas en caster oil smeerde ik voor mijn hoofd huid. Eigenlijk was het de bedoeling dat ik dit iedere avond zou doen, maar eerlijk gezegd vergat ik het af en toe. Desondanks zag mijn haar na het losmaken van mijn box braids er gezond uit en was het weer een stukje gegroeid :-).

Weet er iemand nog andere protective styles met een natural look? Waarbij je ,je natural hair goed kan blijven verzorgen, just let me know.

#BeYou
Xoxo.

6 opmerkingen:

  1. Wat dacht je van de Havanna, marley of Nubian twists? Persoonlijk vind ik de NubianTwists het meest natuurlijk ogen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja dat zijn ook hele leuke protective styles, ik ga me er iets meer in verdiepen en kijken wat ik de volgende keer zal zetten. Bedankt voor je reactie.

      #BeYou
      Xoxo.

      Verwijderen
  2. Leuk hoor Melis!! Do your thing baby! xWendy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hai Wendy, bedankt voor het lezen en reageren.

      #Beyou
      Xoxo.

      Verwijderen
  3. Hey Melissa! Leuk dat je natural gaat! Ben er ook al tijden mee bezig en heb veel leuke en goede tips gevonden op YouTube. Zoek naar Naptural85. Zij geeft goede tips. Van kapsels tot het maken van je eigen conditioner en shampoo. En vergeet niet dat ook wij zelf heel veel goede huis, tuin en keukenmiddeltjes hebbben die bescherming bieden en haargroei stimuleren. Zelf gebruik ik graag pure kokosolie. Het beschermt, voedt en geeft je haar een mooie glans. Nu heb ik zelf weer even weave in, om het even te laten rusten. Maar over een tijd ga ik full natural :-D! Zeker voor de zomer, zodat ik weer heerlijk me Fro kan laten wapperen! Veel succes! Gr Romilda.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey Romilda, bedankt voor je reactie. Ik ben gelijk op youtube geweest en heb naptural85 haar channel bezocht. Ik zal er heel veel aan hebben. Bedankt voor de tip.

      #BeYou
      Xoxo.

      Verwijderen